Monday, March 16, 2009

Salam semua. Cuti sekolah pun dah bermula. Nampaknya time untuk diri sendiri dan keluarga ada banyak sikit. So, aku ambil kesempatan ini untuk update blog aku. Kadang- kadang bila duduk sorang-sorang..aku terfikir...samada adakah aku buat keputusan yang betul tentang kerjaya aku. Adakah dengan menjadi seorang pendidik sekarang ini merupakan satu pilihan yang tepat buat aku? Kalau dulu..a ku bekerja dengan sektor korporat. Kalau diikut dengan gaji, sememangnya kerja swasta ni gajinya lebih tinggi. Time dapat bonus hujung tahun......kombang idung.....rasa dunia ni ana yang punya. Pagi aku keluar rumah dalam pukul 7.30 pagi sampai di pejabat pukul 9.30 pagi. Pukul 10.00 mula kerja. Sebagai eksekutif 'HR' atau sumber manusia staf aku masa tu ada lebih kurang 500 orang. Walaupun terpaksa hadapi pelbagai kerenah staf...alhamdulillah berkat usaha dan pemberian oleh Allah SWT aku dapat 'handle'. Kemudian aku bekerja di satu lagi syarikat. Juga sebagai Human Resource Executive. Kali ni jumlah staf lebih kurang 150 orang. Cuma yang mencabarnya kebanyakan staf diimport dari India, Nepal , Bangladesh, Vietnam dan Indonesia. Faham-faham sajalah...masa Staf terutama dari India dan Nepal sampai sini, depa tak tau cakap bahasa Inggeris apatah lagi bahasa Malaysia. apa lagi...macam ayam cakap dengan itik la. Last last jadi macam orang pekak lak...apa taknya....terpaksa guna bahasa isyarat. Sekarang, aku sudah jadi seorang pendidik. Menjawab soalan yang diajukan mula- mula tadi.....jawapan aku adalah ....YA. Memang tak dapat dinafikan lagi keputusan aku untuk menjadi pendidik adalah satu KEPUTUSAN YANG TEPAT. Sebab apa dan kenapa....biar aku sambung dalam blog aku yang akan datang. Adakah sebab kerja separuh hari saja? Adakah sebab ada banyaaakkk cuti? Adakah sebab kerja ni senang? semuanya akau akan jawab dalam blog aku yang akan datang. So, rajin- rajinlah you all check blog ni ok. Salam untuk semua.

No comments:

Post a Comment